Za 83 hodín a 2 minúty vlakom do Moskvy a späť!

moscow1

Je to tu!!!

V piatok, 4. apríla 2014, o 13:55 hod. vyrážame z Bratislavy do Moskvy. Nie, nejdeme letecky. Ideme vlakom. Cesta z Bratislavy do Moskvy je dlhá 1931 km a vlakom trvá 41 hodín a 31 minút, takže ak to prepočítam, vo vlaku by sme mali stráviť 83 hodín a 2 minúty a prejsť 3862 km. Aaau!!! Však ale kedy, ak nie teraz?!

Tento výlet sme si naplánovali cez Študentskú cestovku už v decembri minulého roka a stále platí, že ideme do toho. Bude nás 16 a spoločne chceme spoznať Moskvu. Citujem kamaráta Rada, Moskva – New York východu, ktorá má pre nás, mladých – okrem chuti vodky – aj neskutočnú príchuť exotiky a tajomna! 🙂

Rozhodla som sa, že všetky postrehy a fotky z vlaku a Moskvy budem postovať na tento blog. Tak sleduj, ako si to užívame! A hlavne ako prežívame cestu vlakom… 🙂

#olidzupi

piatok, 4.4.2014, 10:55, Bratislava, Hlavná stanica

…mám pocit, že je to nekonečné. Aj keď si myslím, že nekonečná bude tá cesta a budem nadávať ešte viac. Teraz už len sedím na Líščich Nivách a lakujem si nechty.

Mimochodom, neznášam balenie. Prosím vás, už ste niekedy rozmýšľali, čo by ste robili vo vlaku vyše 40 hodín? Ja posledný týždeň veľmi často. Tak som kúpila časopisy, sudoku, osemsmerovky aaaa karty. Dám vám vedieť, či som/sme to všetko prečítali a koľkokrát sme tie karty hrali. Ešte som pribalila aj knihu ruštiny.

20140404-150017.jpg

… samozrejme, moje svedomie by mi nedovolilo, aby som si nevzala nahravátko a foťák, človek nikdy nevie, kedy sa niečo pritrafí a ja si to nahrám.

20140404-150255.jpg

piatok, 4.4.2014, 13:55, Bratislava, Hlavná stanica

…už sme vo vlaku. Dostali sme vlastné kupé a sme v ňom traja. Máme malú obývačku a večer si z toho urobíme spálňu. Je tu umývadlo a veľké zrkadlo. Vďaka. Aspoň uvidím, že s pribúdajúcimi hodinami vo vlaku je to stále horšie a horšie. Sprcha tu nie je, ale za to na chodbe niečo kvapká… keď neprší, aspoň kvapká!

20140404-150441.jpg

…prišla nás vystískať a rozlúčiť sa s nami Rajdička. Ďakujemeee 🙂 (pozn. autora: Rajdička nie je na fotke, ale odfotila nás!)

20140404-151152.jpg

…heeheeej, prvy drink sme si namiesali o 14:25 aaa vzali sme si keepcupy 🙂

20140404-151434.jpg

…už sa iba 2x vyspíme a sme v Moskve! 🙂

piatok, 4.4.2014, 22:55, Čierna nad Tisou

…to, že sme prišli na hranicu a pokecali so slovenskými colníkmi neznamená, že náš prechod bude rýchly.

piatok, 4.4.2014, 23:55, hraničný priechod Čop

…áno, o hodinu sme sa dostali na ukrajinskú stranu. Vzali nám pasy, pýtali sa, kedy sa vrátime a či máme psychotropné látky. Také šťastie už ale nemal pán z Ruska, ktorý nastúpil s nami v Bratislave a si ho s vecami vzali so sebou. Vraj nemal potrebné dokumenty na vstup. V každom prípade, nie každý colník musí pôsobiť hrozivo. Zistili sme to keď Yw sa rozhodla jedného spýtať či sa s ňou neodfotí selfie. To som skoro oči vytreštila, že či to myslí vážne. Colníkovi Romanovi(mal menovku na uniforme) sme najprv vysvetlili čo to selfie je a ptom povedal, že nie, ale veľmi sa smial. Potom nás poprosil o vodu, tak sme vytiahli púpavový Rajec a začali vysvetľovať čo to je. Chutila mu, tak ešte sa popýtal kam ideme, poprial šťastnú cestu a odišiel. Ozaj v každom kupé sú zástrčky a fungujú. Ešte sme nehrali karty a ani sme nečítali časopisy a knihy. Iba niektorí sa učili azbuku. Aj to im vydržalo iba chvíľu.

sobota, 5.4.2014, 02:55, hraničný priechod Čop

…stále sme tu. Ani sme sa nepohli. Všetci ste sa ma pred cestou pýtali, ako to funguje na tých železniciach, ako to prepájajú. Túto časť blogu som prenechala Smižovi:  “…po príchode do Čiernej nad Tisou nás čakala partia pracantov, ktorí boli celkom radi za exotiku zo západu, a tak som sa neváhal pustiť sa s nimi do reči. Visiac na okne som sa mladého pána opýtal, čo nového tak lokálne – v Čiernej nad Tisou, na čo mi odpovedal, že už dvacec pejc roky nič. Po tejto zdvorilostnej výmene sme si ešte neváhali vymeniť základné informácie o cenách vodky, cigariet, výmenného kurzu ukrajinskej hrivny, a samozrejme, základnú informáciu, koľko z týchto pochúťok si môžeme cestou späť priniesť. Teda 2 krabičky cigariet a liter alkoholu. Zastávka v Čiernej nad Tisou netrvala príliš dlho, a krátko na to, sme sa posunuli na ukrajinskú stranu do Čopu, kde začala tá skutočná zábava. Do vozňa nabehlo zopár hrozivo vyzerajúcich colníkov a začali sa vypytovať. Na čo? Na všetko, čo vám napadne aj nenapadne. Dokonca ich zaujímalo aj to, prečo je slovensky ibalgin ružový. Pozbierali si naše pasy, ktoré sme najbližšie 4 hodiny nevideli a medzitým nabehla do hry aj baľšaja technika. Zopár ukrajinsko-maďarsky hovoriacich železničiarov odmontovalo náš predchádzajuci podvozok. Obrovským žeriavom posunujúcim sa po vedľajšej koľaji nás mierne nadvihli a užší podvozok spopod nás odtiahli na vedľajšiu koľaj. Súvisle s týmto popod nás nasúvali podvozok širokorozchodný, s ktorým sme smelo mohli brázdiť ďalšie tisíce kilometrov východnej Európy.”

sobota, 5.4.2014, 03:55, hraničný priechod Čop

…ešte vždy stojíme na jednom mieste. Чоп / Chop / Csap. Ten katastrofálny čas celej cesty je vrátane 5 hodinového státia v Čope. To ani nespíš, len drístaš… veľa. Vrátili nám pasy. Teraz. Nechce sa mi počítať o koľkej nám ich vzali, tak si kuknite.  Ale ešte som vám nepovedala o našich sprievodcoch. Ruska a Rus. Ju sme tak familiárne nazvali “pani vyfúkaná”, resp. pani s frizúrou (viď foto nižšie). A pánko vyzeral byť taký flegmoš, aaaale nepáči sa mu, že je hlučno. Že by sme mali spať. Asi nie sú zvyknutí na party vlak. Nechceli nám otvárať okná, keď sme chceli vyvetrať. Bolo tam veľmi horúco, síce lepšie, ako keby nám mala byť zima, ale aj čerstvého vzduchu neuškodí, že?  Ja som si inak nikdy neuvedomila, že keď cestujem niekedy vlakom do Košíc, že ako posledný vozeň tam je tento ruský do Moskvy. To je ako nástupište 9 a trištvrte. A kým sme sa k tomu vagónu dostali, som mala pocit, že sme rovno vo Vinohradoch mohli nastúpiť. Ale fajn, sme vo vlaku už cca. 14 hodín a zatiaľ to zvládame.

20140404-145316.jpg

sobota, 5.4.2014, 04:15, hraničný priechod Čop

…hurááááá!!!! Hýbeme sa! Už sme na Ukrajine. Skoro všetci spia. V jednom kupé sa ešte rozoberajú životne dôležité témy. Ale viac menej je kľud. Aj pani vyfúkaná s parťákom sú už spokojnejší. Chlapci zo Študentskej cestovky im dali pivko, tak pekne poďakovali.

sobota, 5.4.2014, 06:55, niekde na Ukrajine

…Žijeme. Ale spíme. Ja nemôžem akosi spať, tak píšem, aby ste vedeli, že sme v poriadku 🙂 Svitá. Sobota ráno a my máme celú cestu ešte pred sebou. Inak, ten Rus, ktorého si odviedli colníci sa vrátil a pokračuje v ceste. To len keby vás trápilo, čo sa s ním stalo. Keby sa nevrátil, ani my to nevieme. Ale je spať a tiež spí. A idem asi aj ja. Dobrú noc…

IMG_6642

sobota, 5.4.2014, 20:55, Kyjev

…sme v Kyjevéééééééé!!!! 😀

IMG_6690

nedeľa, 6.4.2014, 7:55, niekde pred Moskvou

…ani neviem, kde by som začala. Počas cesty sme drinkovali, rozprávali sa, smiali sme sa, hluční sme boli, málo sme spali. Stále nikto nevytiahol nabalené knihy, noviny, ba ani karty. A to som nebola sama, ktorá si chcela čítať. Sprievodca zase kričal, že chce kľud. Nuž, nedalo sa…

IMG_6649IMG_6647

…aaaa jedli sme bliny /palacinky/ špecialita vlaková, poriadne vysmažená v oleji. Žiaľ špecialitu ruského reštauračného vozňa nemám odfotenú. Soljanka však obsahovala – kyslú kapustu, narezanú salámu, olivu a plátok citróna. Mňam.

IMG_6651

nedeľa, 6.4.2014, 9:55, Moskva

…už sme v Moskve. Yes! Vystúpili sme na zastávke Kyjevskij Vokzal. Odtiaľ sme išli metrom na zastávku Proletarskaja.

IMG_6706IMG_6899IMG_6708

Taganka. Hostel, v ktorom bývame. Vedela som do čoho ideme, lebo sme tam bývali aj pred rokom. Taganka je super, odporúčam, ak hľadáte jednoduché, lacné a útulné ubytko v Moskve. A je to veľmi blízko od Červeného námestia. V blízkosti sú potraviny, metro zastávka aj banky a bankomaty. Určite vám nemusím hovoriť, že sme boli mega unavení a nevyspatí. Skôr z toho žúrovania vo vlaku, ako z cesty 🙂

IMG_6711IMG_6712

nedeľa, 6.4.2014, 12:55, Moskva, Taganka

…ubytovať nás môžu najskôr o 14-tej, takže sme iba zložili kufre, vybavili ubytovacie záležitosti, kufre odložili v jednej miestnosti hostela a išli sme sa najesť. Samozrejme do obľúbenej Peľmešky. Ale obľúbenej asi len pre mňa a Rada (spred roka máme odtiaľ milé zážitky, ostatní z ich jedna až tak nadšení neboli, zas ale bolo tam lacno).

IMG_6722

Chuťovka z Peľmešky – peľmeni s bujónom a smotanou 🙂

IMG_6721

nedeľa, 6.4.2014, 16:55, Moskva, Taganka

KONEČNE OSPRCHOVANÁ!!! V izbe sme ôsmi, aj keď cítiť púšik z ôsmich párov topánok, dá sa vetrať. Hostel bol celý vykúrený, ale radšej teplo, ako keby mala byť zima. Teploty vonku boli tak okolo nuly až do plus 5-tich stupňov. V podstate teplejšie ako minulý rok. Ale teraz je dôležité, že sme docestovali v poriadku a odchádzame na Červené námestie. A ja som sa po vyše roku opäť vrátila do Moskvy 🙂

IMG_6777

…a som šťastná 🙂
DSC_0663
…ešte spoločná…
IMG_6892

pondelok, 7.4.2014, 21:55, Moskva

…práve odchádzame z futbalu. Slovenský futbalista Ján Ďurica nám vybavil lístky na futbalový zápas jeho ruského tímu Lokomotivu Moskva, ktorý proti Volge Nižný Novgorod vyhral 3:0. Jano síce gól nedal, ale skoro áno. Ako povedali chalani, škoda tej hlavičky. Zápas nebol vypredaný, ale bolo tam vyše 8-tisíc ľudí. Keď sme vystúpili zo zastávky metra pri štadióne, som sa zľakla. Stálo tam obrovské množstvo vojakov, mali tam svoje policajné autá, obrovský stan, policajti na koňoch a bolo tam akoby viac policajtov ako fanúšikov. Kým sme sa dostali na tribúnu, prešli sme 3-mi kontrolami. Yw zobrali malú ústnu vodu z kabelky a Smižovi dezodorant z ruksaka. Ale to ešte nebolo nič. Po zápase sme odchádzali na metro a doslova priamo zo štadióna nás odprevadili policajti. Vytvoril akýsi koridor až po dvere v metre, čiže aj keby sme chceli ujsť alebo uhnúť alebo sa zastaviť, nehrozilo. Až do metra sme mali “policajný sprievod”. Pre mňa prekvapivé a mala som aj strach, alebo skôr taký rešpekt, že som sa ani na nich nepozerala. Bolo to skôr nepríjemné. Ale na druhej strane, v rámci bezpečnosti a prevencie pred ruskými fanúšikmi asi rozumiem. Už počas zápasu sa na tribúne od šťastia začali navzájom mlátiť. Zápas bol ale fajn a ja som rada, že sme okrem iného stihli aj podporiť nášho Jana Ďuricu 🙂 Vďaka za lístky! Mimochodom na ruskom futbale nechýbali studené párky a vodka. Tá vodka však iba vo VIP sektore (tam sme boli aj my), tam kde je “plebs”, alkohol nepredávali. Len teplý čaj…

…pred zápasom
IMG_6803
…začiatok zápasu
IMG_6807
…selfie s Janom 😀
IMG_6800
…tesne pred koncom zápasu s Yw
IMG_6831
…ešte instagramová koláž 🙂
IMG_6833

…dnes sme ale okrem futbalu navštívili Kremeľ, všetky poklady Ruska. Ale keďže ja som tam už bola minulý rok, tak som išla kúpiť lístky do cirkusu a potom som sa naspäť pripojila ku skupine. Najprv som trošku bola nesvoja, že mám ísť sama v metre na opačný koniec Moskvy, ale som to všetko zvládla, po rusky pagavarila s tetou v kasse a išla za zvyškom skupiny. Medzitým som sa ešte prešla po Tverskej ulici, hneď oproti Červenému námestiu. Snažila som sa nájsť kaviareň, v ktorej sa platí za čas, ktorý v nej strávite, ale nenašla som. Škoda. Potom sme sa išli najesť a konečne sme jedli boršč! A pili vodku. Dali sme si aj holubky so zeleninou. Popravde, čakala som úplne niečo iné, že v tej reštike pri Chráme Christa Spasiteľa budú robiť holúbky podobné tým našim, ale boli iné. Horšie na tom boli Roman s Ľubom, lebo tí od holubkov čakali pečené holuby. Sorry chlapci.

…teraz máme ruský večer. Bolo výborne! Syrky ( niečo podobné ako u nás tvarohová tyčinka dots), sušené rybičky, kaviár, kvas, ruské pivo, ruská vodka, skvelí ľudia!

IMG_6894

utorok, 7.4.2014, 16:55, Moskva

…ťažké ráno. Ale tak čo si budeme klamať, skvelá party! Boli sme sa dnes pozrieť na Lenina. Vlani mauzóleum prerábali, tak sme sa tam nedostali. Teraz sme sa teda k nemu konečne vybrali. Najprv sme museli zaplatiť 50 rubľov, aby sme si odložili v úschovni mobily a foťáky. Takže aj keď sa vstupné k Leninovi neplatí, v podstate áno, za tie veci. Najprv sme prešli jedno kontrolou a potom ešte jednou. Všade boli policajti. Keď sme už vošli do takej tmavej miestnosti, ležal tam. Sám Vladimír Iljič Lenin. Nasvietený a navoskovaný. Vyzeral tak živo, až som si myslela, že každú chvíľu vstane. Celé to inak funguje veľmi rýchlo, vojdete dnu a máte asi len 10 sekúnd na to, aby ste sa okolo neho prešli a išli hneď preč. Nemôžete sa pri ňom pristaviť, lebo vás hneď napomenú páni stojaci pri ňom. Ale check! Boli sme v Moskve a videli sme Lenina. Potom sa všetci presunuli do Chrámu Vasila Blaženého (ten najkrajší na Červenom námestí) a my sme s Radom urobili pár fotiek pre našu kamarátku Katku Švecovú, ktorá vyrába takýchto krásnych motýlikov, Švecičky! 🙂
IMG_6896
…celá skupina sa presunula do Múzea kozmonautiky a ja som s Yw odišla nakupovať suveníry na Arbat. Je ulica, ktorá je dlhá asi jeden kilometer a nachádza sa v historickom centre Moskvy. Je tam veľa obchodíkov so suvenírmi, umelcov a kaviarní.
DSC_0760

utorok, 7.4.2014, 23:55, Moskva

…som uchodená k smrti! Nevláááádzem. Ešteže dnešný program sme večer ukončili v cirkuse, kde sme si mohli posedieť  a prvé minúty som sa prichytila, že sa mi privierajú oči a zaspávam. Ale potom ma celé predstavenie prebralo. Boľšoj Moskovskij cirkus. Boli sme na najnovšom predstavení UFO – Cirkus z druhej planéty a bolo to fantastické! Mňa najviac zaujala najviac energická hudba a akrobati na korčuliach. TOP! Keďže nám zakazovali fotiť a točiť, prikladám link z Youtube:

…ale predsa jedna fotka na záver:

IMG_6841

…po cirkuse sme išli metrom na hostel a už to bolo také pokojné. Boli sme unavení a veľa sme nežúrovali.

streda, 9.4.2014, 17:55, Moskva

…dlho sme spali. Dali sme si raňajky, pobalili veci a išli na obed do Peľmešky, na rozlúčkový boršč a mäsové peľmeni s bujónom a smotanou. Potom jedna skupina ľudí išla do moskovskej ZOO (na fotke Jojo):

10169078_10203086090740402_1307352293_n

….a druhá skupina (Yw, Zuzka, Veronika a ja) sme sa šli prejsť ešte po Tverskej ulice, ktorá sa nachádza neďaleko od Červeného námestia. Navštívili sme aj Puškina…

DSC_0838

 

… a práve neďaleko Puškinovho pamätníka sa nachádzal jeden z mojich cieľov tohto výletu. Ziferblat. Kaviareň, v ktorej platíte za čas, ktorý v nej strávite a nie za to, čo si dáte. Návšteve tejto kaviarne sa budem venovať v samostatnom blogu, takže zatiaľ aspoň foto.

DSC_0846

…pri vstupe si môžete vybrať budík 🙂

DSC_0848

 

….za hodinu sme zaplatili každá po 120 rubľov a dali sme si kávu, čaj a koláčiky 🙂

 

1959372_10202716616050264_6090887409389551761_n

…teraz sa už plavíme na lodi po Moskve. Radisson Royal Moscow Flottila. Vidíme všetko to, čo sme si prešli a vybehali mestrom po celej Moskve. Skvelý pocit na záver výletu.

DSC_0925

…záverečná pred odchodom…

IMG_6900

 

streda, 9.4.2014, 23:55, Moskva

…odchádzame. Už sme vo vlaku a hýbeme sa. Vyštartovali sme presne o 23:30 z Moskvy. V Bratislave máme byť v piatok o 14:05. Máme oveľa milších sprievodcov ako cestou do Moskvy. Chalani si kúpili vlakové balíčky, ktoré obsahovali papuče s logom ruských železníc, malý hrebeň, zubnú kefku, pastu a vlhčenú vreckovku. Zložili sme kufre a áno, nemáme dosť, pokračujeme v našom party tripe. Vedeli ste, že do takého vlakového kupé sa zmestí aj 9 ľudí? a ešte dvaja stoja na chodbičke. Bavíme sa, spomíname, smejem sa, je nám dobré. Konštatujeme, že tá cesta vlakom nebola až taká strašná a veríme, že nebude ani naspäť.

štvrtok, 10.4.2014, 07:55, Kyjev, Ukrajina

…stojíme na hraniciach pri východe z Ruska.

štvrtok, 10.4.2014, 10:55, Kyjev, Ukrajina

…sme v Kyjevééééééé!!!!!!!! Stojíme tu asi pol hodinu. Pri vagóne sa vyrojili tetušky, ktoré nám chcú predať marlenku, plyšáky, čerstvé pečivo, údené ryby, raky, hodinky, atď. Ako z filmu. Stáli pri každom vozni. Čže desať tetušiek s marlenkou, desať tetušiek s plyšákmi a tak…Nekúpili sme si nič. Až potom chalani jednu údenú rybu vo vagóne. Ak si dobre pamätám tak jedna stála 10 eur.

štvrtok, 10.4.2014, 23:55, Kyjev, Ukrajina

…práve som sa zobudila. Akási som bola unavená. Aj teraz sme navštívili reštauračný vagón. Darmo, má to svoje čaro. Ako z filmu. Sedel tam asi 60-ročný Ukrajinec, Ivan, ktorý pochádza z dedinky neďaleko Užhorodu, ale už 12 rokov žije s manželkou a synom v Moskve a tam pracuje, robí s mramorom. Pracoval dokonca aj v Bratislave. Najviac mu chutil burčiak z Rače a Pezinka. Zlatý ujo, ani po rusky som sa s ním nemusela rozprávať. Rozumel mi aj keď som hovorila po rusínsky. S ním a s čašníkom vo vagóne sme hovorili o situácii medzi Ruskom a Ukrajinou. Ivanovi sa lepšie žije v Moskve, na Ukrajine je bieda. Ale čo sa stane s Ukrajinou nevedel povedať. Hovoril aj o protestoch v Kyjeve. Sú z toho smutní.

štvrtok, 10.4.2014, 00:55, niekde na Ukrajine

…ležíme v kupé. Hrám prvýkrát Solitaire v mobile. Nebaví ma to, tak píšem pár veci na blog. Zaspávam.

štvrtok, 10.4.2014, 02:55, hranica

…zobúdzajú nás ukrajinskí colníci. Sú v pohode, akurát nemôžem zobudiť Smiža, tak jeden poriadne skríkol TO-MA-S! a hneď sa prebral. Colníčka sa vo vedľajšom kupé pýta Romana, čo robil v Moskve. Roman odpovedá, že sa potkol (pozn. autora: Roman sa ozaj potkol a zodrel čelo, avšak colníčka sa ho pýtala na dôvody jeho pobytu v Moskve). Pre mňa a ostatných účastníkov zájazdu vtipný moment, pre vás asi nie. 😀

štvrtok, 10.4.2014, 03:55, Čop

…stále stojíme. Už chcem byť v BA. Na druhej strane, toto je tuším moja prvá kríza počas tejto dlhej cesty vlakom.

štvrtok, 10.4.2014, 04:55, Čop

…dostali sme pasy, ideme ďalej.

štvrtok, 10.4.2014, 05:55, Čierna nad Tisou

…už nás kontrolujú Slováci. Spisujú koľko vezieme vodky, cigariet a pív. Povolený je liter vodky a 2 škatuľky cigariet. Medzitým nás opäť preložili a zmenili podvozok.

štvrtok, 10.4.2014, 07:55, Košice

…hneď ako som dotelefonovala s rodičmi, že žijeme a sme už v Košiciach, s Yw sme sa nahodili make-up a vybehli na stanicu. Prvé čo nám napadlo bolo, že si prosíme vadú s gazom i bez gaza, ale potom nám došlo, že sme na Slovensku a prosíme si jednu perlivú a jednu neperlivú minerálku. Spasiba. Teda ďakujeme.

štvrtok, 10.4.2014, 08:55, Spišská Nová Ves

…Smižo vystúpil v rodnom meste. Čaukóóó.

štvrtok, 10.4.2014, 11:55, Žilina

…vystupuje ďalšie silné osadenstvo Žiličancov. Aďo odišiel a vo vlaku to stíchlo. Posledné dve hodiny sú asi najhoršie. Kedy tam už budeme? Čím bližšie sme pri cieli, tým viac neviem vydržať.

štvrtok, 10.4.2014, 14:55, Bratislava

…ležím v posteli. Osprchovaná, unavená, ale vysmiata a spokojná. Ďakujem Kubovi, že ma prišiel vyzdvihnúť na stanicu a celý tento zvyšok osadenstva privítať až ku vlaku.

10154960_10202729395689747_3193966689491224583_n

 

…toto sú moje poznámky z mobilu, ktoré som sa snažila spojiť s fotkami. Pre vašu predstavu, ako sme to prežívali. Bolo nám výborne. Absolútne neľutujem, že som išla do Moskvy vlakom. Bol to skvelý zážitok vrátili sme sa celí a zdraví. Priznávam, že pred cestou sme mali obavy z každej strany kvôli situácii medzi Ukrajinou a Ruskom a bála som sa aj ja. Ale nemali sme žiadne problémy. Všetko išlo ako po masle a ja mám na tento výlet tie najkrajšie spomienky. Bola som v Moskve druhýkrát, ale mám nové zážitky s novými ľuďmi. Každý jeden z nás 16-tich je svojim spôsobom blázon a práve vďaka tomu sme sa vôbec nenudili.

Ďakujem chalanom zo Študentskej cestovky za perfektnú dovolenku, však lebo to bola viac ako dovolenka, účastníkom zájazdu za krásne chvíle a Jánovi Ďuricovi za lístky na futbal.

… a vy, keby ste chceli, tiež ste mohli ísť!

…video od chalanov zo Študentskej cestovky

MOSKVA from Studentskacestovka on Vimeo.

#olidzupi

3 thoughts on “Za 83 hodín a 2 minúty vlakom do Moskvy a späť!

  1. Pingback: Keď platíte za čas, nie za kávu… | olidzupi

  2. Pingback: Jakub Krajčovič: “Keď budem cítiť, že môžem niečo zmeniť, tak sa vrátim!” | olidzupi

Leave a Reply

