#olidzupi: 7 slovenských fotografov žijúcich v zahraničí, ktorých sa oplatí sledovať

pexels-photo-226243.jpeg

Milujem fotky. Zbožňujem sa v nich prehrabávať, sledovať si archívy a vnímať ich emóciu. Keď sa pozriem na akúkoľvek fotku, na ktorej som napríklad s kamošmi, viem, kde sme boli a čo sme robili. A viem, že som sa v tom momente cítila skvelo. Ale moje fotky sú nedokonalé. Sú to “len” zachytené momenty mojej radosti, ale aj tak ich mám rada. O to viac obdivujem tých, ktorí robia profi fotky. Také, ktoré ma dokážu tak pritiahnuť, že sa na ne pozerám veľmi dlho a niekoľkokrát sa k nim vraciam.

Na Slovensku máme množstvo úžasných fotografov. Mám rada premyslené momentky Katky Orešanskej, promo fotky Jana Štovku, reportážne fotografie Tomáša Halásza, tiež svadobných fotografov Peter a Veronika či Kristiany Vavrekovej, Pavla Deleja aj Matúša Vencúrika a nesmiem zabudnúť na fotky z koncertov a festivalov Michala Lukáča. Všetky fotky sú jedinečné, lebo ako hovorí Alan, každé oko je iné, aj každý pohľad je iný.

Vďaka mojej rubrike o Slovákoch v zahraničí, ktorú vysielame na Exprese, som spoznala skvelých ľudí. A niektorí z nich sú profi fotografi, ktorým sa darí aj v celosvetovej konkurencii. Predstavujem Vám 7 slovenských fotografov, žijúcich v zahraničí, ktorých sa oplatí sledovať:

MARIÁN BROŽ

1_majo_profil

Marián Brož precestoval množstvo krajín. Vnímam ho ako vysmiateho optimistu a nezávislého dobrodruha, ktorý rád fotí. A posledné dva roky fotí na Malorke luxusné nehnuteľnosti. Jeho firma SNAP HOME STUDIOS vyhrala cenu za najlepšiu dizajnovú fotku za minulý rok – Best of Houzz in Design Photography for 2017. Ak si chcete dať nafotiť dom, byt vilu či firmu, tak Majo je správna voľba.

2_majo

RADIO EXPRES: Slovák Marián Brož fotí na Malorke luxusné nehnuteľnosti

Fanpage FB: Marian Broz Photography

Website: www.marianbroz.com

Instagramwww.instagram.com/marianbrozphotography

ALAN BRUTENIČ

alan-prof-1600x1066

Alan Brutenič je človek, ktorého som stretla vďaka ďalšiemu skvelému fotografovi, Gabrielovi Lovasovi, v Londýne. Jeho fotky sú dokonalé a jeho instagram namakaný. Hlavne, keď som sa vrátila z Londýna, fičím na jeho fotkách a túžim sa vrátiť čím skôr späť. Alebo navštíviť všetky tie miesta, ktoré nafotil. A to je aj cieľ. Ale viete ktorou fotkou ma Alan dostal najviac? Keď nás s kamoškou Čoky odfotil v Bratislave (viď nižšie). 🙂

3_alanisko.jpg

RADIO EXPRES: Fotky Slováka Alana Bruteniča obdivujú na Instagrame desaťtisíce ľudí

Fanpage FB: Alanisko Photography

Website: www.alanisko.co.uk

Instagram: www.instagram.com/alanisko

15823055_1864123450484791_2271110672472219426_n

ZITA MARIÁŠOVÁ

zita-fotografka

Zita Mariášová je božský talent! Chcela byť učiteľka a nakoniec fotí svadby. Často si ju vyberajú páry z rôznych krajín sveta. Ale okrem svadieb, fotí aj boudoir. Zachytáva ženskosť a krásu žien. Inak, viete ktoré sú podľa Zity 3 najväčšie pôžitky? Jedlo, umenie a sex.

12241618_551476208349516_558888028803253023_n

RADIO EXPRES: Vyštudovaná slovenská učiteľka je profesionálnou fotografkou vo Švédsku 

Fanpage FB: Zita M. photography

Website: www.zitamphotography.com

Instagram: www.instagram.com/zitamphotowww.instagram.com/zitamboudoir

GABRIEL LOVAS

gabriel-lovas

Gabriel Lovas je fotograf, ktorý nie je úplne neznámy. O jeho úspechoch sa už veľa popísalo, ale som si povedala, že v mojej rubrike nesmie chýbať. Gabi fotí hviezdy ako je Lenny Kravitz <3, koncerty a nádherné portréty. Kým sme sprocesovali naše stretnutie, tak to trošku trvalo, ale oplatilo sa čakať. Stretnutie s Gabrielom bolo veľkolepé a nie je len skvelý fotograf, ale aj veľký človek. Odkedy sa poznáme, naučil ma veľmi veľa vecí. Okrem toho, založil krásny profil na Instagrame o Slovensku #ThisIsSlovakia – https://www.instagram.com/thisisslovakia. Ak ho ešte nesledujete, tak to rýchlo napravte.

8_gabriel

RADIO EXPRES: Slovenský hviezdy fotograf v Londýne založil na Instagrame úspešný profil o Slovensku

Fanpage FB: Gabriel Lovas Photography

Website: www.gabriellovas.com

Instagram: www.instagram.com/gabriellovas

MARCELA MAKAROVÁ

profilofka-1200x799

Marcela Makarová je energia sama o sebe. Vo Francúzsku pracovala v mediálnej skupine a hľadala vhodné programy a relácie do francúzskych televízií. Jej kreatívna duša však makala aj v súkromí a s priateľom nafotili počas cesty okolo sveta 80 štýlov. Vystavovali v Paríži a písalo o nich aj viacero webov.

80-around-1400x349

RADIO EXPRES: Slovenka tvorí televízne relácie vo Francúzsku 

Website: www.aroundtheworldin80styles.tumblr.com

Instagram: www.instagram.com/aroundtheworld_in80styles

FRANTIŠEK BARANÍK

frantisek-b

František Baraník je jediný z tejto TOP7, s kým som sa nestretla. Ale po našom rozhovore viem, že má svoju prácu veľmi rád. Žije na Havaji, kde fotí svadby. Začínal ako asistent u uznávaného svadobného fotografa na Maui a  pred 8 rokmi založil vlastnú firmu na fotenie – MAUI PROFESSIONAL PHOTOGRAPHY. Takže žiadna spontánnosť v Las Vegas, ale hitom je romantika na Havaji, pri západe alebo východe slnka.

171878_498616166765_531717_o

RADIO EXPRES: Slovák je svadobným fotografom na Havaji 

Fanpage FB: Maui Professional Photography

Website: www.mauiprofessionalphotography.com

Instagram: www.instagram.com/mauiprofessionalphotography

ALEXANDRA HRAŠKOVÁ

56034_4396315958211_808492757_o

Alexandra Hrašková nie je len fotografka. Je to moja kamarátka a človek, ktorý má cit pre prirodzenosť. Pamätám si, ako ma Saška prvýkrát nalíčila, obliekla a odfotila. Cítila som sa ako z časopisu! 🙂 Fotila ma už niekoľkokrát, líčila aj obliekala a som jej za to vďačná. Rozhovor s ňou síce na Exprese ešte nebol, ale Saška už býva v Prahe a podieľa sa na rôznych projektoch. Ja Vám teda narcisticky ukážem jednu z mojich prvých fotiek od Sašky. ❤

465876_3605615012755_903604505_o.jpg

Fanpage FB: www.facebook.com/AlexandraHraskovaPhotoFans

Website: http://alexandrahraskova.tumblr.com

Instagram: www.instagram.com/sankohrasko

#olidzupi

 

Leave a Reply

